Niniejsza Polityka Prywatności zawiera zbiorcze informacje dotyczące przetwarzania
danych osobowych w domenie abras.pl i abras.com.pl.

I. Ogólne warunki przetwarzania danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych jest Abras S.A. z siedzibą w Stargardzie, ul.  Gdyńska 28, wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS 0000064112 posiadająca NIP: 8541671425 (zwany/a dalej „Administratorem”).
  2.  Z Administratorem można kontaktować się pisemnie na adres wskazany w  zdaniu poprzedzającym lub drogą e-mailową na adres: kontakt@abras.pl
  3. Przetwarzanie danych osobowych przez Administratora odbywa się zgodnie z  przepisami prawa, a w szczególności zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu  Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób  fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego  przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanym dalej „RODO”).
  4. Przetwarzanie dotyczy osób i danych osobowych zależnie od celu, w jakim są  przetwarzane (dokładnie wskazanie celów przetwarzania określa pkt II. Polityki  prywatności). Dane podawane są dobrowolnie, a konsekwencją niepodania ich może  być brak możliwości spełnienia określonego celu, np. udzielenia odpowiedzi na zadane  pytanie. Jeżeli nastąpi wymóg podania danych osobowych, Administrator poinformuje o  tym bezpośrednio.
  5. Administrator nie przetwarza danych osobowych wyłącznie w sposób  zautomatyzowany, w tym nie stosuje profilowania.

II. PODSTAWY I OKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

Każde przetwarzanie danych osobowych odbywa się w konkretnych, wyraźnych i w  prawnie określonych celach, a Administrator zapewnia, że nie zbiera i nie przetwarza  danych osobowych niezgodnie z poniżej wskazanymi celami.

  1. Realizacja czynności związanych z zawarciem i wykonaniem umowy odbywa się  na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO i w szczególności dotyczy: 
    1.  świadczenia usługi w zakresie zgodnym z zawartą umową;
    2. kontaktowania się w zakresie związanym ze świadczoną usługą;
    3. podejmowanie działań przed zawarciem umowy, w szczególności dostarczenia  oferty na żądanie osoby, której dane dotyczą;

      Okres przetwarzania danych w tym celu dotyczy czasu trwania umowy. 
  2. Nawiązanie relacji handlowych, w tym udzielenie odpowiedzi na zadawane  pytania w związku z kontaktem osób, których dane dotyczą, odbywa się na podstawie  art. 6 ust. 1 lit. f RODO w związku z realizacją prawnie usprawiedliwionych interesów  Administratora polegających na odpowiadaniu na kierowane zapytania. Dane osobowe  będą przetwarzane do momentu wyrażenia skutecznego sprzeciwu wobec  przetwarzania danych, z tym, że nie dłużej niż do ostatniego dnia roku kalendarzowego  następującego po upływie 3 lat od momentu udzielenia odpowiedzi przez  Administratora. 
  3. Dochodzenie lub zabezpieczenie ewentualnych roszczeń i obsługa reklamacji  odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO w związku z realizacją prawnie  usprawiedliwionych interesów Administratora dotyczących ochrony praw  Administratora i osób, których prawa dotyczą, a okres przetwarzania danych odnosi się  do okresu przedawnienia danego roszczenia, i rozpoczyna się w momencie dochodzenia  lub obrony przed określonym roszczeniem
  4. Działania marketingowe usług własnych lub podmiotów trzecich odbywają się  na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO w związku z realizacją prawnie usprawiedliwionych  interesów Administratora polegających na dbaniu o interesy Administratora oraz promowaniu usług i dążeniu do nawiązania współpracy. Okres przetwarzania danych  osobowych, w zakresie działań marketingowych, wynosi do momentu wycofania zgody  na otrzymywanie komunikatów lub informacji na podstawie przepisów ustawy o  świadczeniu usług drogą elektroniczną lub prawa telekomunikacyjnego lub do momentu  wniesienia skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania danych, jednak nie dłużej niż  […]. 
  5.  Realizacja obowiązków podatkowych i rachunkowych odbywa się na podstawie  art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z właściwymi przepisami podatkowo-rachunkowymi.  Okres przetwarzania danych w tym celu jest równy z okresem trwania obowiązku  prawnego, gdzie okres ten określany jest obowiązującymi przepisami prawa. 

III. PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ

Osoba, której dane osobowe są przetwarzane przez Administratora, jeżeli zostały  spełnione prawnie wskazane warunki, ma prawo do: 

1) dostępu do treści swoich danych oraz uzyskania kopii,
2) prawo sprostowania,
3) prawo do żądania usunięcia,
4) ograniczenia przetwarzania,
5) przenoszenia danych,
6) wniesienia sprzeciwu z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją wobec  przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora,
7) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, które podstawą jest uzasadniony  interes Administratora, w celach marketingowych,
8) wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeżeli uzna, że przetwarzanie danych  osobowych przez Administratora narusza przepisy obowiązującego prawa (adres: Prezes  Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
9) cofnięcia zgody, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody (wycofanie  zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na  podstawie zgody przed jej wycofaniem). 

IV. ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH

  1. .Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom uprawnionym do ich  otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa, w tym właściwym organom  wymiaru sprawiedliwości.
  2. Dane osobowe mogą być przekazywane także zaufanym odbiorcom takim jak:  przewoźnikom i podmiotowi świadczącemu usługi pocztowe, podmiotowi  obsługującemu księgowość, podmiotom świadczącym usługi prawne, partnerom  świadczącym usługi techniczne (rozwijanie i utrzymywanie systemów informatycznych i  serwisów internetowych, dostarczanie oprogramowania lub systemów) oraz firmom  windykacyjnym.
  3. Administrator nie przekazuje dane osobowe poza Europejski Obszar  Gospodarczy (EOG) lub do organizacji międzynarodowych.

V. PLIKI COOKIE

V.I. Informacje ogólne

  1. Administrator stosuje pliki cookie lub podobne technologie (zwane dalej łącznie  „plikami cookie”) poprzez które należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności  pliki tekstowe przechowywane w urządzeniach końcowych osób przeglądających strony. 
  2. Administrator w ramach stosowania plików cookie może przetwarzać dane o  urządzeniu użytkownika, jego lokalizacji, czynnościach wykonywanych na stronie  internetowej (np. czas wizyty) oraz inne dane, zależne od zastosowanego pliku cookie  (np. zainteresowanie wybraną reklamą). 

V.II. Pliki stosowane na stronie internetowej abras.pl i abras.com.pl 

  1. Administrator wykorzystuje pliki cookie – z uwagi na czas przechowywania – „sesyjne” oraz „stałe”. Pliki cookie sesyjne to pliki, które pozostają na urządzeniu  użytkownika do czasu opuszczenia strony internetowej lub wylogowania, a pliki cookie  stałe to pliki, które pozostają przez określony czas (wskazany w parametrach) lub do  momentu manualnego usunięcia. 
  2. Administrator – z uwagi na cel ich stosowania – wykorzystuje pliki cookie:  
    1. Niezbędne – umożliwiające funkcjonowanie strony. Kategoria ta nie może zostać  wyłączona z uwagi na prawidłowe działanie witryny.
    2. Statystyczne – pozwalające na monitorowanie ruchu użytkowników na witrynie  oraz weryfikowanie podejmowanych wyborów, w tym badanie ilości odwiedzin.
    3. Marketingowe –   stosowane są w zakresie wyświetlanych reklam oraz  dostosowywania ich do preferencji użytkownika. Dostosowanie następuje poprzez  analizę zachowań poszczególnych użytkowników na stronie internetowej. Analiza może  zostać powiązana również z zachowaniami na innych witrynach, zależnie od dostawcy  pliki cookie.  
    4. funkcjonalne – umożliwiające zapamiętywanie wyborów dokonanych na stronie,  przykładowo: preferowany język strony, rozmieszczenie treści oraz region, w którym  znajduje się użytkownik. 
  3. Administrator wykorzystuje pliki cookie – z uwagi na właściciela – własne oraz  podmiotów trzecich. Pliki cookie własne są przesyłane bezpośrednio przez stronę  internetową, a pliki cookie podmiotów trzecich tworzone są przez zewnętrzne podmioty  i administrowane przez te podmioty.

V.III. Zarządzanie plikami cookie

  1. Wszystkie pliki cookie, poza niezbędnymi, wymagają zgody użytkownika przed  ich zastosowaniem. Użytkownik dokonuje wyboru wobec stosowanych plików cookie, a  do czasu wyrażenia zgody pliki cookie są blokowane. W każdym momencie użytkownik  może zmienić ustawienia dotyczące plików cookie na stronie internetowej  Administratora, poprzez wycofanie zgody lub wyrażenie sprzeciwu, wobec plików  cookie, które nie są niezbędne.
  2. Ustawienia plików cookie mogą być również zmienione bezpośrednio w  wykorzystywanej przeglądarce internetowej. Użytkownik na poziomie przeglądarki może  zarządzać plikami cookie, poprzez ustawienie każdorazowej informacji o umieszczeniu  plików cookie na urządzeniu lub blokowanie ich automatycznego zapisu. Zależnie od  przeglądarki konfiguracji można dokonać zgodnie z podanymi poniżej informacjami:
    1. Microsoft Edge https://privacy.microsoft.com/pl-pl/privacystatement  
    2. Chrome https://support.google.com/chrome/answer/95647?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=pl 
    3. Opera https://www.opera.com/help/tutorials/security/cookie/  
    4. Mozilla Firefox https://support.mozilla.org/pl/kb/blokowanie-ciasteczek  
    5. Safari https://support.apple.com/pl-pl/HT201265  
  3. W przypadku ograniczenia plików cookie, niektóre z funkcjonalności, mogą nie działać poprawnie.

Niniejsza Polityka Prywatności wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 2025.